Het zangatelier was volzet, maar de groep splitste in twee waardoor ERWIN alsnog kon aansluiten. Die kans liet hij niet liggen, want zijn pensioen - zo had hij beslist - zou dienen om zichzelf uit te dagen, om veronderstellingen over zichzelf in twijfel te trekken. “Ik denk al heel mijn leven dat ik geen noot kan zingen. Ik heb me ingeschreven vanuit de instelling dat ik niets te verliezen heb. Dankzij mijn ervaring bij de Driesprong heb ik ook geleerd dat ik er helemaal aanvaard word voor wie ik ben. Het zangatelier geeft me vreugde in het creatief bezig zijn, trekt me uit mijn comfortzone en daar geniet ik van!”
Bij aanvang was Erwin toch wat zenuwachtig. De groep was tenslotte al een maand bezig. “Rik stelde me snel op mijn gemak en trok me mee in de groep. En wat bleek? Ik kon wél een toon houden! De andere deelnemers gaven me ook schouderklopjes.
"En zo was ik vertrokken op een boeiend muzikaal avontuur. Bij het verlaten van het atelier was ik high van plezier!”
Coach Rik leidt de groep elke week door de muzikale wereld met de Sa Re Ga-methode, een Indische methode die het zingen leuk en entertainend maakt. Erwin: “Sa Reeee, Sa Paaaaa, Sa Maaa Paaa … ! We tasten het bereik van onze zangstem af. Hier kreeg ik nog een verrassing: ik haalde meer hoge noten dan ik dacht. Mijn ritmegevoel liet nog wat te wensen over, maar dat gaat nu al heel wat beter. Samen in verschillende toonhoogtes zingen verliep aanvankelijk nogal chaotisch. Je leert ook genieten van de anderen, hun stem en zang. Ze geven me vaak kippenvel!”
“Rik wakkert bij iedereen de liefde en het plezier voor het zingen aan en hij blijft wapperen tot het een knisperend warm vuurtje is om je aan te verwarmen. Bij het verlaten van het lokaal tijdens de pauze of op het einde zijn de Saaaa Gaaa’s en co niet uit de lucht. Onderweg naar huis betrap ik mezelf er dikwijls op dat ik met mijn hoofd wiegend door de straten dartel, terwijl ik de laatst gezongen frase neurie.”
Comments